Μαθαίνοντας Αγγλικά σήμερα: Ανάλυση Αναγκών – Πως Αντιλαμβανόμαστε τι Ανάγκες Έχουν οι Εκπαιδευόμενοι.
Στο προηγούμενο σημείωμά μας κάναμε μια πρώτη προσέγγιση στη γενική διαδικασία της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας για ενήλικες επαγγελματίες στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Σε αυτό το σημείωμα θα αναφερθούμε πιο αναλυτικά στο πρώτο στάδιο αυτής της διαδικασίας και συγκεκριμένα στην Ανάλυση Αναγκών μάθησης της Αγγλικής γλώσσας εκ μέρους του διδασκάλου / εκπαιδευτή.
Σε αντίθεση με τους σπουδαστές οι οποίοι μαθαίνουν αγγλικά για την απόκτηση πτυχίου γλωσσομάθειας, όπου και οι ανάγκες τους καταγράφονται με κάθε έλεγχο προόδου όποιος παραδίδεται σε αυτούς ή τους γονείς τους, στην περίπτωσή μας οι ανάγκες αυτές δεν είναι καταγεγραμμένες, οπότε ο εκπαιδευτής πρέπει να αρχίσει από το μηδέν ούτως ώστε να μπορεί να προσαρμόσει το πρόγραμμά του ανάλογα με κάθε εκπαιδευόμενο η ομάδα εκπαιδευόμενων θα κληθεί να εκπαιδεύσει.
Οι τρόποι λοιπόν με τους οποίους γίνεται αυτή η ανάλυση έχουν τελείως διαγνωστικό χαρακτήρα και σχετίζονται με το προφίλ των εκπαιδευομένων, το περιβάλλον εργασίας τους και εκπαίδευσης, καθώς και τις ιδιάζουσες συνθήκες που τα πλαισιώνουν. Αυτές είναι:
· Ατομικές ή / και ομαδικές συνεντεύξεις για να αντιληφθούμε το επίπεδο γνώσης της Αγγλικής αλλά και την εμπειρική αποτύπωση της γνώμης αλλά και των αντιλήψεων των εκπαιδευομένων για την εκπαίδευσή τους.
· Χρήση ερωτηματολογίων για τυποποιημένη καταγραφή και άλλων στοιχείων το οποία μπορούν να δώσουν μέσω της στατιστικής ανάλυσης κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.
· Διεξαγωγή τεστ γλώσσας για να διακριβωθεί το επίπεδο στον υποψήφιο εκπαιδευόμενων.
· Επιτόπια επίσκεψη και παρατήρηση του αντικειμένου της εργασίας καθώς και του περιβάλλοντος της και των διαδικασιών της, καθώς και του τρόπου και των αναγκών επικοινωνίας των εκπαιδευομένων είτε στη μητρική τους γλώσσα είτε στην Αγγλική όπου απαιτείται.
Βέβαια, στην περίπτωση της διδασκαλίας ενός ατόμου, ιδίως εκτός εργασιακού περιβάλλοντος, η όλη διαδικασία μπορεί να είναι πολύ πιο εύκολη λόγω της ανάπτυξης θετικής οικειότητας αλλά και της ευελιξίας στη διαπραγμάτευση της διαμόρφωσης του προγράμματος και του περιεχομένου διδασκαλίας μεταξύ διδάσκοντος και διδασκόμενου. Αυτή είναι ίσως η ιδανική περίπτωση και στις περισσότερες των περιπτώσεων, η πιο αποδοτική.
Ο Γρηγόρης Μαλούκος (BSc, MBA, e-mail: gmal2263@gmail.com, τηλ: 6936510133 ) προσφέρει ιδιαίτερα μαθήματα Αγγλικής για επιχειρήσεις (Business English), καθώς και για επαγγελματίες και ενήλικους εκπαιδευόμενους. Έχει πολυετή πείρα διδασκαλίας μαθημάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων και Αγγλικών για επιχειρήσεις σε μεταλυκειακού επιπέδου πανεπιστημιακά προγράμματα στην Αγγλική γλώσσα που προσφέρονται στην Ελλάδα σε συνεργασία με Αγγλόφωνα πανεπιστήμια του εξωτερικού.